Wiadukt nad ul. Uniejowską zlokalizowany jest w km 54,140 linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska - Tuplice. Konstrukcja w torze 2 jest nowa, pochodzi z 2016 roku. Dźwigary główne w torze 2 w postaci stalowych belek o przekroju dwuteowym mają nieznacznie zmienną wysokość - 79 cm na końcach i 80 cm w środku rozpiętości, co osiągnięto przez odpowiednią grubość blachy pasa dolnego i górnego. Rozpiętość teoretyczna przęsła wynosi 7,56 m przy łącznej długości 7,92 m. Z uwagi na znaczną przechyłkę toru (różnicę w pionowym położeniu toków szynowych) zastosowano podłużnice dwuteowe o zróżnicowanej wysokości.
Wiadukt gwarantuje z jednej strony bezkolizyjne skrzyżowanie drogi wojewódzkiej z linią kolejową, ale z drugiej strony przysparza mnóstwa kłopotów z uwagi na jego małe wymiary. Z powodu mniejszego niż szerokość ulicy Uniejowskiej światła między przyczółkami, konieczne było wprowadzenie ruchu wahadłowego, a dodatkowo skrajnia pomniejszona w pionie znacznie utrudnia ruch samochodów ciężarowych. Co gorsza, przebudowa wiaduktu zmieniająca jego parametry geometryczne byłaby trudnym przedsięwzięciem, dlatego jest ciągle odkładana w czasie przez zarządców.
Wiadukt gwarantuje z jednej strony bezkolizyjne skrzyżowanie drogi wojewódzkiej z linią kolejową, ale z drugiej strony przysparza mnóstwa kłopotów z uwagi na jego małe wymiary. Z powodu mniejszego niż szerokość ulicy Uniejowskiej światła między przyczółkami, konieczne było wprowadzenie ruchu wahadłowego, a dodatkowo skrajnia pomniejszona w pionie znacznie utrudnia ruch samochodów ciężarowych. Co gorsza, przebudowa wiaduktu zmieniająca jego parametry geometryczne byłaby trudnym przedsięwzięciem, dlatego jest ciągle odkładana w czasie przez zarządców.
TYP OBIEKTU: wiadukt kolejowy
PRZESZKODA: ul. Uniejowska
KONSTRUKCJA: stalowa
Schemat statyczny: belkowy, swobodnie podparty
Dźwigary główne: pełnościenne, dwuteowe
GEOMETRIA:
Liczba przęseł: 1 (7,50 m)
Długość całkowita: 8,00 mSterowanie ruchem wahadłowym |
Przęsła przed remontem (2014) |
Przęsło południowe po remoncie w 2016 roku |