Wiadukt gwarantuje z jednej strony bezkolizyjne skrzyżowanie drogi wojewódzkiej z linią kolejową, ale z drugiej strony przysparza mnóstwa kłopotów z uwagi na jego małe wymiary. Z powodu mniejszego niż szerokość ulicy Uniejowskiej światła między przyczółkami, konieczne było wprowadzenie ruchu wahadłowego, a dodatkowo skrajnia pomniejszona w pionie znacznie utrudnia ruch samochodów ciężarowych. Co gorsza, przebudowa wiaduktu zmieniająca jego parametry geometryczne byłaby trudnym przedsięwzięciem, dlatego jest ciągle odkładana w czasie przez zarządców.
TYP OBIEKTU: wiadukt kolejowy
PRZESZKODA: ul. Uniejowska
KONSTRUKCJA: stalowa
Schemat statyczny: belkowy, swobodnie podparty
Dźwigary główne: pełnościenne, dwuteowe
GEOMETRIA:
Liczba przęseł: 1 (7,50 m)
Długość całkowita: 8,00 mSterowanie ruchem wahadłowym |
Przęsła przed remontem (2014) |
Przęsło południowe po remoncie w 2016 roku |