Budowa drogi ekspresowej S8 w okolicach Sieradza wiązała się z wielkim przedsięwzięciem inżynierskim, jakim było zbudowanie wiaduktu ES-5.5 nad drogami dojazdowymi i rzeką Wartą oraz nad przejściem dla zwierząt dużych. Budowa rozpoczęła się w 2012 roku, a obiekt oddano do użytku pod koniec 2014 roku, wraz z odcinkiem drogi do Łodzi. Trzyprzęsłowy most główny (czyli część konstrukcji przekraczająca rzekę Wartę) wznoszony był w technologii nawisowej, ma przekrój o zmiennej wysokości i przęsła 70 m, 100 m i 70 m. Łączna długość mostu to 946 metrów.
TYP OBIEKTU: most drogowy
PRZESZKODA: rzeka Warta
KONSTRUKCJA: betonowa
Schemat statyczny: belkowy, ciągły
Dźwigary główne: skrzynkowe, z betonu sprężonego
GEOMETRIA:
Liczba przęseł: 17 (100,00 + 2x70,00 + 8x55,60 + 4x42,50 + 2x40,00 m)
Długość całkowita: 946,00 mPodparcie na podporze pośredniej |