Obiekt
znajduje się w km 63,524 linii kolejowej nr 14, przy czym jego wschodni przyczółek jest
w Sieradzu, zaś zachodni leży już na terenie Smardzewa. Obecna konstrukcja przęseł pochodzi najpewniej z 1949 r. i jest niezależna dla obu torów. Przęsła są swobodnie podparte na przyczółkach za pośrednictwem łożysk stalowych, nawierzchnia jest otwarta na mostownicach. Dźwigary główne stanowią użebrowane blachownice nitowano-spawane. Rozpiętość teoretyczna obu przęseł wynosi 22,7 m, przy długości całkowitej 23,7 m. Wysokość konstrukcyjna przęseł (czyli odległość od spodu konstrukcji do główki szyny) wynosi 2,5 m, a wysokość samych dźwigarów blachownicowych w środku rozpiętości wynosi 2,2 m i jest ona nieznacznie mniejsza nad punktami podparcia, z uwagi na zmienną grubość pasa dolnego blachownicy. Łączna masa obu przęseł stalowych wynosi prawie 70 t. Podpora wschodnia (czyli od strony Sieradza) jest o tyle ciekawa, że w jednej z jej ścian uchował się metalowy reper, należący do PKP. Znak wysokościowy prawdopodobnie pochodzi z czasów międzywojennych.
Poprzednia konstrukcja nośna została zniszczona w roku 1939. Był to most o zupełnie innym wyglądzie, ustrój nośny w obu torach stanowiły dźwigary kratownicowe z dolnym pasem parabolicznym i jezdnią górną. Prawdopodobnie konstrukcje te wybudowane zostały w czasie I wojny światowej, wcześniej most posiadał jedno przęsło (jeden tor) o dźwigarach kratownicowych z pasami równoległymi i wykratowaniem wielokrotnym.
Poprzednia konstrukcja nośna została zniszczona w roku 1939. Był to most o zupełnie innym wyglądzie, ustrój nośny w obu torach stanowiły dźwigary kratownicowe z dolnym pasem parabolicznym i jezdnią górną. Prawdopodobnie konstrukcje te wybudowane zostały w czasie I wojny światowej, wcześniej most posiadał jedno przęsło (jeden tor) o dźwigarach kratownicowych z pasami równoległymi i wykratowaniem wielokrotnym.
TYP OBIEKTU: most kolejowy
PRZESZKODA: rzeka Myja
KONSTRUKCJA: stalowa
Schemat statyczny: belkowy, swobodnie podparty
Dźwigary główne: blachownicowe
GEOMETRIA:
Liczba przęseł: 1 (22,70 m)
Długość całkowita: 23,70 mPrzyczółek wschodni (od strony miasta) |
Spód konstrukcji |
Żebra podporowe nad łożyskiem przesuwnym |
Widok w stronę Sieradza |
Reper PKP na przyczółku wschodnim |
Nowa nawierzchnia na obiekcie (2016) |