Most kolejowy nad Myją

Zobacz na mapie: Most kolejowy nad Myją
Obiekt znajduje się w km 63,524 linii kolejowej nr 14, przy czym jego wschodni przyczółek jest w Sieradzu, zaś zachodni leży już na terenie Smardzewa. Obecna konstrukcja przęs pochodzi najpewniej z 1949 r. i jest niezależna dla obu torów. Przęsła są swobodnie podparte na przyczółkach za pośrednictwem łożysk stalowych, nawierzchnia jest otwarta na mostownicach. Dźwigary główne stanowią użebrowane blachownice nitowano-spawane. Rozpiętość teoretyczna obu przęseł wynosi 22,7 m, przy długości całkowitej 23,7 m. Wysokość konstrukcyjna przęseł (czyli odległość od spodu konstrukcji do główki szyny) wynosi 2,5 m, a wysokość samych dźwigarów blachownicowych w środku rozpiętości wynosi 2,2 m i jest ona nieznacznie mniejsza nad punktami podparcia, z uwagi na zmienną grubość pasa dolnego blachownicy. Łączna masa obu przęseł stalowych wynosi prawie 70 t. Podpora wschodnia (czyli od strony Sieradza) jest o tyle ciekawa, że w jednej z jej ścian uchował się metalowy reper, należący do PKP. Znak wysokościowy prawdopodobnie pochodzi z czasów międzywojennych. 
Poprzednia konstrukcja nośna została zniszczona w roku 1939. Był to most o zupełnie innym wyglądzie, ustrój nośny w obu torach stanowiły dźwigary kratownicowe z dolnym pasem parabolicznym i jezdnią górną. Prawdopodobnie konstrukcje te wybudowane zostały w czasie I wojny światowej, wcześniej most posiadał jedno przęsło (jeden tor) o dźwigarach kratownicowych z pasami równoległymi i wykratowaniem wielokrotnym.

TYP OBIEKTU: most kolejowy
PRZESZKODA: rzeka Myja
KONSTRUKCJA: stalowa
   Schemat statyczny: belkowy, swobodnie podparty
   Dźwigary główne: blachownicowe 
GEOMETRIA:
   Liczba przęseł: 1 (22,70 m)
   Długość całkowita: 23,70 m

Przyczółek wschodni (od strony miasta)

Spód konstrukcji

Żebra podporowe nad łożyskiem przesuwnym

Widok w stronę Sieradza

Reper PKP na przyczółku wschodnim

Nowa nawierzchnia na obiekcie (2016)