Długa wąska przeprawa łączy Woźniki z łęgami znajdującymi się na
przeciwległym brzegu Warty. Obiekt zbudowano w latach 1981-82, posiada sześć
przęseł swobodnie podpartych. Ustrój nośny stanowią dźwigary stalowe o przekroju dwuteowym, na których opiera się pomost z żelbetowych płyt prefabrykowanych. Nazwa mostu, jak łatwo się domyślić, wynika z jego głównego zastosowania, to znaczy przejścia przez rzekę dla żywego inwentarza.
TYP OBIEKTU: most drogowy
PRZESZKODA: rzeka Warta
KONSTRUKCJA: stalowa
Schemat statyczny: belkowy, swobodnie podparty
Dźwigary główne: pełnościenne, dwuteowe
GEOMETRIA:
Liczba przęseł: 6 (14,73+14,35+14,18+15,01+14,57+14,90 m)
Długość całkowita: 90,60 mPodpora skrajna od strony Woźnik |
Ogólny widok mostu |
Pomost i nawierzchnia |