Most nad Wartą między Sieradzem i Woźnikami długo był jednym z najważniejszych mostów w okolicy pod względem strategicznym. Przyczyniło się to do jego wysadzenia w roku 1939. W trakcie odbudowy w roku 1941 został wyposażony w szereg umocnień: komory minowe oraz bunkry w przyczółkach. Trzy środkowe przęsła mostu zostały wysadzone w 1945 roku, most odbudowano w roku następnym. Obecny żelbetowy ustrój nośny to belka ciągła z przegubami (gerberowska), składa się z dziewięciu przęseł. Jezdnia na obiekcie ma szerokość 8,5 m, całkowita szerokość obiektu wynosi 12,7 m.
TYP OBIEKTU: most drogowy
PRZESZKODA: rzeka Warta
KONSTRUKCJA: betonowa
Schemat statyczny: belkowy, ciągły systemu Gerbera
Dźwigary główne: belki żelbetowe
GEOMETRIA:
Liczba przęseł: 9 (21,25 +7x27,00+ 21,25 m)
Długość całkowita: 232,00 mPodpora pośrednia |
Widok od strony Woźnik |
Przyczółek prawobrzeżny |
Przyczółek lewobrzeżny i koryto Warty |
Most w całej okazałości |
Nieużytkowana podpora tymczasowa |