Przęsło nurtowe mostu ma 75,88 m rozpiętości, zaś pylon mierzy 43,5 metra wysokości i znajduje się na prawym brzegu rzeki Warty. Pylon jest utwierdzony w konstrukcji pomostu i opiera się na filarze za pośrednictwem łożysk. Dźwigarami pomostu są belki walcowane ze stali St37-2 o wysokości 550 mm wyprodukowane w hiszpańskiej wytwórni - na środnikach dwuteowników znajdują się znakowania "Made in Spain" oraz ENSIDESA (Empresa Nacional Siderúrgica De España Sociedad Anónima). Pozostałe elementy stalowe, w tym pylon, wykonano ze stali St3M. Dźwigary główne połączone są poprzecznicami dwuteowymi o wysokości 525 mm i 250 mm, spośród których wyższe wykonano jako ażurowe z otworami kołowymi w środnikach. Ortotropowa płyta pomostowa składa się z blachy o grubości 10 mm, użebrowanej podłużnie płaskownikami 12x200 mm, zaś nawierzchnię pomostu stanowi asfalt lany. Wanty o średnicy 48 mm, w ilości 12 kabli ułożonych w układzie harfowym i zakotwionych w trzech poziomach w pylonie, wykonano ze stali wysokiej wytrzymałości. Podwieszony most w Sieradzu jest jednym z pierwszych tego typu obiektów w kraju, zaś do 1999 roku posiadał najdłuższe przęsło w Polsce podwieszone do jednego pylonu.
Na 40-lecie przekazania mostu do eksploatacji wydana została publikacja okolicznościowa 40 lat mostu wantowego w Sieradzu 1979-2019, opisująca pokrótce historię i konstrukcję mostu. W dniu 2 maja 2019 r., dokładnie w 40 rocznicę oddania obiektu do użytkowania, odbyła się impreza plenerowa zorganizowana przez Urząd Miasta z inicjatywy lokalnych sympatyków obiektu, połączona z obchodami Dnia Flagi RP. Po zmroku tego samego dnia uruchomiona została kolorowa iluminacja kładki. W połowie 2019 roku sporządzona została ekspertyza techniczna obiektu, która wykazała konieczność zamknięcia go dla ruchu pojazdów kołowych i wprowadzenie stałego monitoringu kładki, z uwagi na stan techniczny cięgien podwieszających. Prace związane z modernizacją kładki rozpoczęły się w połowie lutego 2022 roku.
TYP OBIEKTU: kładka pieszo-jezdna
PRZESZKODA: rzeka Warta
KONSTRUKCJA: stalowa
Schemat statyczny: podwieszony
Dźwigary główne: pełnościenne, dwuteowe I550 (pomost)
GEOMETRIA:
Liczba przęseł: 5 (9,12+75,88+19,00+19,00+19,00 m)
Długość całkowita: 142,00 mWidok obiektu od strony wschodniej |
Oparcie pylonu na podporze |
Widok z boku na oparcie pylonu |
Zbliżenie na cięgno podwieszające |
Zakotwienie want w szczycie pylonu |
Zakotwienie czynne cięgna w pomoście |
Zakotwienie bierne cięgna w pylonie |
Podstawa pylonu |